• alt text
  • alt text
  • alt text

Verseny42. Rallye Kosice 2016

Dátum2016. szeptember 10-11.

HelyszínKassa

EredményekAbszolút 3-as kategória: -
Abszolút: -
ORB 3-as kategória: -
ORB: -

Sok minden várt volna még ránk!

42. Rallye Kosice 2016-beszámoló

Az idei Kassa Rallyn egy kényszerű navigátor csere miatt már az elejétől kevert lapokkal indult a futam a csapat számára. A merőben új és szokatlan forgatókönyvet a sors tovább írta a verseny ideje alatt is. Az újdonsült páros nem tudta sokáig élvezni a kihívást és a közös munkát, mivel már a verseny elején feladni kényszerültek a viadalt.

Pénteken este 6-tól egy rajtceremónián mutatkozott be a Rally mezőnye a nézőközönségnek. Janira és a beugrós navigátorra, Zolira is itt szegeződött először a kamerák és fényképezőgépek tekintete.  

Balogh Jani: „Tudtuk, hogy egy komoly kihívás áll előttünk a pályák ismeretlensége és nehézsége, valamint a Kassa Rally uniqumának köszönhetően. Várakozásokkal tekintettünk a futamra, amiben számomra még nagyobb izgalmat jelentett, hogy egy nagynevű és tapasztalt navigátorral volt szerencsém rajthoz állni. Már a pályabejáráson látszódott, hogy Zoli nagyon igyekszik, mindketten próbáltunk az összhangra törekedni. Megpróbált mindent úgy csinálni és visszaadni nekem, ahogy azt megszokhattam a Dani mellett, ami az eredményes együttműködés alappillére."

A szombati program kora délután kezdődött. Délelőtt 11 óráig volt még lehetőség a maradék pályabejárási lehetőséget felhasználni és utána már a szervizparkból kigurulva az éles versenykilométerek következtek.

Balogh Jani: „Egy nagyon hosszú, tizenhét kilométeres gyorsaságival kezdtünk, ami egy jó minőségű hegyi szerpentines és gyors részekkel tarkított pálya volt. Őt követte egy szintén technikás, de egy merőben más aszfaltfelülettel rendelkező igazi erdei szakasz. A kört pedig a városi pályán zártuk volna.”

Sajnos a fiúk nem jutottak sokáig. A csapat életében rég nem történt eset miatt ideje korán kiállni kényszerültek. A második gyorsaságit már nem tudták teljesíteni, az autó hibája miatt a pálya szélén fejezték be a versenyt.

Balogh Jani:Számunkra sajnos elég balszerencsésen zárult ez a hétvége. Az első gyorsaságin jól teljesítettünk és minden rendben volt és ennek a szellemiségében indultunk neki a következő pályának is, azonban egy klasszikus derült égből villámcsapás dolog történt velünk. Ez azt jelentette, hogy a negyedik visszafordítónál a szerpentinen való felmászás közepette az autó egyik alkatrésze, a jobb első lengőkar gömbfeje, egy fáradásos törésből adódóan felmondta a szolgálatot és eltört nyakban. Ennek az lett a következménye, hogy egy ötödikes féktáv alatt a kerék kitört az autó alól és ennek következtében a verseny feladására kényszerültünk.”

Az autóban nem keletkezett túl nagy kár, azonban az így elmaradt eredmény és elhullajtott értékes pontok miatt, a bajnoki cím bebiztosítása továbbra is a következő helyszínre marad.

Balogh Jani:Nagyon lelkiismeretesen felkészült mindenki erre a futamra, ami nem csak ránk, hanem a szervizcsapatra is értendő, ezért elég tanácstalanul és értetlenül állunk a dolgok előtt, mivel jó pár év Mitsubishizés alatt ilyen hibával még nem találkoztunk. Egy anyaghibára gyanakszunk, ami sajnos ebben a témában kivédhetetlen. Csalódottság van bennünk, mert nagy terveket szőttünk ezzel a versennyel kapcsolatban, mert nem szerettünk volna kivárásra autózni. Az első gyorsaságin is látszott, hogy egy jó tempót találtunk és kerestük a helyünket az abszolút értékelésben is. Szeretjük a Rally savát, borsát és ez ebben a raliban mind benne lett volna. A bennünk maradt ambíciót átmentjük a következő pécsi megmérettetésre. Kicsit jobban ráfeszülünk erre a bajnoki cím kérdésre és végre szeretnénk az ehhez elegendő pontokat megszerezni, ami után még az abszolút ponttáblázatra és az ott elfoglalt helyünkre is lehetne fókuszt helyezni.”