• alt text
  • alt text
  • alt text

VersenySzékesfehérvár Rallye 2016

Dátum2016. július 29-31.

HelyszínSzékesfehérvár

EredményekAbszolút 3-as kategória: 1. hely
Abszolút: 5. hely
ORB 3-as kategória: 1.hely
ORB: 5. hely

Ötből öt

Székesfehérvár Rallye 2016-beszámoló

Az idei Székesfehérvár Rally indulóinak a kánikula és az egy napba sűrített program adta fel a leckét.  Ez a két tényező komoly kihívást jelentett minden párosnak. A Balogh-Holczer kettős a tőle megszokott egyenletes teljesítménnyel újra értékes pontokkal gazdagodott a célban.

A Székesfehérvár Rally programjában visszatérő elem a belvárosi prológ, ami idén sem maradt ki. A város egyik forgalmas útját zárták le, hogy a kíváncsiskodók szinte testközelből élvezhessék a versenyautók nyújtotta látványt.

Balogh Jani: „A szerdai átmozgató tesztünk után két napunk volt, hogy felkészüljünk a versenyre. Szombat délután az átvételek után a prológon mutattuk meg magunkat. Egy nagyon jó hangulatú bemelegítésen vettünk részt, ahol egy igazán trükkös pályát teljesítettünk néhány látványos fordulóval fűszerezve, a szép számban összegyűlt nézőközönség előtt.”

Vasárnap korán indult a nap, mivel reggel fél 7-kor már rajtolt a mezőny és 8 óra előtt már az első szakaszon száguldott Jani és Dani az EVO9-s fedélzetén.

Balogh Jani: „Az egész hétvégére jellemző volt, hogy be kellett osztani az energiánkat és a lehetőségeinket. Nagy fejtörést okozott az első gyorsasági, ami több alkotóelem okán kiemelt figyelmet követelt. A hosszúsága miatt mindenképpen ez volt a vízválasztó, hiszen az abroncsokat ez a szakasz vette a legjobban igénybe. A versenyt megelőző napokban lehullott eső mennyisége és az útra felhordott homok és sár komoly szerepet kapott. A felhordások miatt ismét nem tudtuk kiélvezni az előkelő rajtszámunk előnyeit, hiszen sok helyen mi takarítottuk az ideális íveket.”

A egyre melegedő időben az autó, a gumik és a páros is egyre nagyobb terhelést kapott. A szervizben komoly szerepet jutott a frissítő praktikáknak, hogy körről körre maximális lendülettel és koncentrációval tudjanak nekifutni a hátralévő szakaszoknak.

Balogh Jani: „Az első körben nagyon oda kellett figyelni, voltak meleg pillanataink így nem mindig tudtunk a lehető leggyorsabban menni. Próbáltunk egy fix tempót és ritmust felvenni, ami az abszolút 7. helyre volt elegendő az első két kör után. Számunkra ennél fontosabb visszajelzés volt, hogy a kategóriánkat biztosan vezettük, nagyobb botlás és hiba nélkül tudtunk autózni. Az utolsó gyorsaságin sem szerettünk volna spórolni, mivel könnyen megbosszulhatja magát, ha lassabban megyünk. Egy külön versenyként tekintettük a Power Stage-re és teljes erőbedobással sikerült egy abszolút 4. időt futni, ami megkoronázta a napot. Közben a mezőnyben változások történtek, több páros is hibázott, kiesett és újra az abszolút 5. helyen találtuk magunkat, ami újabb értékes plusz pontokhoz juttatott bennünket. A számunkra elsődleges célunkat teljesítettük, kategóriánkat végig vezetve, az összes szakaszt megnyerve tudtunk győzedelmeskedni idén ötödik alkalommal. Ezzel az eredménnyel elég meggyőző előnyt sikerült kicsikarnunk az éves ponttáblázatot tekintve a 3-as géposztályban. Az pedig, hogy a most elért abszolút 5. hellyel továbbra is 2. helyen állunk az éves értékelésben, igazán melengeti a lelkünket. Szeretnénk megtartani a lendületet, de az jól látszik, hogy ha az R5 és R4-es autókkal ügyesen mennek az ellenfelek, akkor nekünk egy stabil mérhető hátrányunk van. Az erősségünk az egyenletes teljesítményünk, folyamatosan csúcsra járatjuk magunkat és igazán nagy motivációt ad nekem és Daninak is, hogy egy gyakorlatilag N-es autóval, ott tudunk lenni az élmezőnyben.”